Monday, June 6, 2011

oh hati~~!

penat perjalanan masih terasa...belom sempat aku nk pulih dpd letih,ada pula mslah yg timbul..
kata org,dunia ini luas...walaupun hakikatnye akan mnjadi sempit dgn izinnya...walau jauh mane pown terpisah,klaw sudah jodoh,akan bertemu jua..
kumbang bukan seekor..bunge bkn sekuntum..kumbang yg hinggap pada bunge akan pergi..makan mse yg lame utk kumbang yg bru hinggap jika tiada kemanisan pada raut si bunge..
bunge yg dihinggap kumbang pasti akan layu...kumbang pula akan terus mnjejak bunge yg baru bg mewarnai hari-harinya..

cinta bukan seperti kek atau ape2 sje yg sewenang2 nye boleyh dibhagi2kan...
aku xmmpu bg cinta ini..kerna kumbang tu masih ada di tgkai hati..salahkah aku?ada atau tidak hak itu ke atas diriku??kalaw benar kau mahu memilikiku,tak boleyh ke kau berikan aku ruang yg amat luas utk aku bina kembali hati yg terpatah?
aku sudah mklumkan kpd kau..masih ingatkah surat yg pernah aku beri?aku dah ingtkan kau,walau 2 tahun skalipun,msih blom tntu aku dpt lupekan dye...ingtkah kau dgn ayt aku tuh?
aku sdah berikan kau amaran berkali2..aku telah katakan hati ku keras...sekeras kerikil..tapi kau tetap mahu mncuba...bile jadi mcm ni,kau mmbuatkan aku rasa,aku ptot lenyapkan diri spaya kau boleyh hdup bhagia..!salah aku lagi ke??aku layan kau sbgai tnde hormat sbb kau kawan yg baik..
awk ckp awk dah rse ape yg sye rse..tp knp awk jadi mcm nieyhh?ptotnye awk jadi org yg sgt memahami..awk twu x,klaw kite cintakan se2org,kite rela lepaskan dye dgn org yg dye syg..
walaupon dlm diam hati kita sakit tgok kbhagiaan dye,tp itulah  perkara terbaik yg kite boleyh bagi dkt insan yg kite syg...xkn kite nk pkse dye hdop dismping kite sdangkan kite twu hatinye milik org lain?
sy cube jge hati awk sbb sy xnk awk rse mcm sy rse..wlaupown awk terkena tempiasnye tapi sy cbe..!
tp awk dah uji ksbran sy tika awk leka mluahkan dgn ayt2 awk  yg myakitkan!
sdar x awk sape sy?sdar x awk dah berapa kali sy ckp hati sy msih milik dye?
ksbaran se2org manusia ada tahapnye...sy tgah pupuk lupekan dye,tp sdar x awk cre awk mmbuatkan sy membnding2kan dirinye dgn awk??
sy mntak mase...biarlah allah menentukan sgalenye..umur awk terlalu muda...perjalanan pnjg yg blum lagi awk tempuh bakal awk tempuh  x lme lagi...percayalah...awk hnye akn amik mse yg singkat utk lupekan saya..msenye akan tiba bile kita same2 habis sekolah..


awk yg jauh..!sy xsgke,fikirkan hati ini  akan tenang bile awk ada mendgr tiap mslah yg melanda..tapi sebaliknya..sy tatawu knp..mmg sy mgaku sy cepat naik angin..tapi sye rse sy wajar naik angin..sbb mslah bertimpa2...knp awk xnk tlg jdi air tika api sdang marak??knp perlu awk kusutkan lagi keadaan yg sememangnye kusut dlm hati sy nieyh?sy tawu sy x ptot wat awk mcm nieyh..tpi awk ckp,sye kne fikirkaan hati sy sendiri...sy fikir hubungan ni msih boleyh diperbaiki tapi awk mhu tahu APE SBNRNYE HUBUNGAN KITA SKRG?klaw awk mhu tawu hbungan kite skrg,kite hnye kwn..kwn yg sedang sye pupuk mnjadi stu hubungan yg lebih istimewa dsbbkan ksbran awk mlayani krenah sye...ksbran awk cintakan sy tnpe sbrang paksaan..
memang!sy tdak akan pernah terlepas dr membanding2 kan awk dgn dye..stiap kali hati saye sakit awk buat,msty hati ini akan bndingkan cre layanan awk...sy x minta awk berckp dgn org itu..sy hanye minta awk dgr luahan sy..mslah sy...sy pikir sy akan tenang..tapi sebaliknya..sy pikir sy akan tidur dgn tenang bile awk teman..tpi laen jadinye..
penamatnye?air mata yg teman..haha...


kadang2 aku  pikir,wajarkah aku mati utk lihat insan2 kesyangan hdup bhagia?
ape lagi yg patut aku buat supaye aku dah x menahan rasa?
aku buat ni slh,aku buat tu slh..
xkan nak mati?amal ibadat aku masih boleyh dihitung dgn jari..

jgn lah pkse sbb pksaan tuh akan mwatkan aku bertambah meluat.
xkan nk pkse org tuh kapel dgn kau smate2 sbb ko syg dye?
tepukan xkan pernah berbunyik klaw hnye seorg yg menepuk...tiada kegembiraan dlm tepukan andai bertepuk sebelah tangan.../belajar lah terima pemergian spertimane aku sdang blaja,dye pergi dpd hdop aku...aku xminta kamo tggu..cume perjalanan msih jauh..kite tatawu ape ALLAH jnjikan utk kita...
andai ada jdoh akan aku terima dgn lapang dada..
andai tidak??tdakkah rse mmbazir bercinta bgai nak rak tapi xdpt realisasikan impian utk berumah tgge?
aku bru 18!msih jauh utk aku pkirkan hubungan yg serius..
maafkan aku...
tapi xsmestinye dgn luahan hati ini,kau ingin putuskan silaturrahim dgn ku..
hnye org singkat pemikiran saja pkir bgitu...

No comments:

Post a Comment