Tuesday, June 7, 2011

cubalah..

aku tataw cm ne nk ajar ko mt nieyh,wat tuh...hnye semata2 utk mwatkan ko lupe aku..sbb aku pown bkn bgos sgt..law aku bgos,msty aku dah lme lupekan si kumbang hitam..hoho...so cube ko try wat mcm nieyh..insyaallah...dgn izinnya,terlucutlah ingatan ko terhadap perempuan yg ko cinta itu..

dalam solat..aku tawu kau rajin solat..aku knl ko pown bkn bru 2 hari..so ambil pluang..bile lpas ko habis smyg,ko doa mcm nieyh..doa ni aku dpt dpd kwn aku..dye yg ajarkan doa nieyh time aku tgah gile..tyme aku tgah nanar bile lelaki tuh mule2 tinggalkan aku...so doanye..
"ya allah,jika benar dia tercipta untukku,kau dekatkanlah hatinya dengan hatiku...sekiranya dia bukan milikku,kau jauhkanlah hatinya dengan hatiku...ya allah,sekiranya dia memang ditakdirkan untukku,kau lekatkanlah namanya di hatiku..jika dia bukan tercipta utkku,kau padamkanlah namanya dpd mindaku..kau periharalah dia sepertimana kau pelihara kekasihmu."
cube kau amalkan..insyaallah..doa org yg kusyuk tika solat akan dimakbulkan..

berkawan..cuba berkawan dgn semua org..jgn pernah sesekali kau sekat hati hnye disbbkan hati kau milik perempuan itu..klaw rse ada yg berkenan di hati,sambar aje..huhu..

tahan diri...ko kne sgt2 kne kuatkan iman,than diri kau drpd terus-terusan mind set yg kau cintakan dye..sbb bile kau ckp mcm tuh,itulah jadinye..so xde beze..kau kne pndi kwal keadaan skrg..law ko rse bnde tuh susah,susah lah jadinye...perasaan tuh bkn leyh dipadam mcm kesalahan di atas papan hitam...sewenang2nye hilang...bkn!perasaan tuh perlukan mse yg lme..klaw bnr2 cinta.kdg2 kita juga akn jadi fobia utk terima cinta baru..
so byk bnde yg ko kne wat...control hti,control mate..control akal...
kdg2 tuh normal bile kite ngis,kite rndu sbb dah semula jadi manusia..ingin mncintai dan dicintai..
tpi bkn mudah utk mndptkan sekeping hati yg btol2 dijadikan utk dimiliki oleh diri..perjalanan masih jauh...awk akan jumpe berjuta2wanita yg lebih menarik,lebih pndai n lebih segala2nye dpd sy..so,pk btol2...

ALLAH kurniakan lelaki 9 akal....gunakan kesembilan semua akal awk utk timbang baik dan buruk supaya mse dpan awk cntik terurus.....kite kne pikir jauh...bkn pkir keseronokkan tyme sekolah ni jep..bile awk dah 18,19,20..awk akn jumpe kseronokkan kt tmpt laen plak..tyme tuh,itulah dunie awk...bile dah 26,27,28..awk akn jumpe plak keseronokkan tyme kerje...so semua tuh berbeza2...
jdoh,ALLAH dah tetapkan..jgnlah pernah awk risau...lelaki yg baik hnye diciptakan utk perempuan yg baik...jht awk,jhtlah awk dpt... ALLAH ITU MAHA ADIL ,dia tawu ape yg terbaik utk hambanya..
walau sesukar mana pown awk lupekan saya,berserah saja..mungkin belom msenye lagi pintu hati awk terbuka utk org laen..

cubalah..

No comments:

Post a Comment