Monday, June 13, 2011

dpd sakit sikit teros jadi nazakk!

wallaweh babee...apow khabarr??aku heboh tnye khabar owg,aku ni xsehat2...meh aku nk share ar dgn korunka n...cite psl klinik kesihatan...ni boleyh dikategorikan sbg aduan rakyat nieyh..haha..
cbe la korunk bygkan..selama ni kite gi klinik swasta rytes...jrgla org gi klinik kerajaan..mmgla ada tapi manalah aku tawu rmi ke x sbb aku pown xpnh pi klinik gov...so bwat pertama kalinya si ibu ni nk mencubaa...aku pown sbg anaklah katekan,ikotkan aje mne mak aku nk bwk..aslkan sakit aku ni elok..!bile smpi tuh,aduhai...rse cm nk lempang je nenek nurse tuh...twu knp aku pggil nenek?sbb rambut dye dah beruban2..ala2 colourkan rmbut wane putih..cm tuh la rmbot dye..yg mwatkan mak aku dgn aku pns satu bdan sbb..cubela biler org bertanye,ko pndg muke org yg tgah tnye tuh...ni x,owg tnye ko jwb tross...owg dgr x dgr,lntaklaaa...eieie..angin2..tu pertama..yg keduanya,dr dah bgos dah..staff nurse yg tlg dr tu pown dah hebat dah...mmg seronok..peramahh...!dr ckp aku ada prob..so kne cek air kencing...allah haii...aku ni dah la dah sakit x boleyh jln..nk twu x mkmal cek air kncing kt mnew???nun disberang jln..knp x dbuatnye lab tuh dlm bgunan yg same??
sakit twu xx???!
pastuh tyme nk amek ubt kt farmasi,alahai lgi sowg nenek...owg syum,ko syum la balik...kan owg swoh hormat menghormati...mcm mne yg muda nk respect law pangai ekau mcm itu gayenyee???dye men cmpk2 je ubt aku..dlm hati aku...ohmak aii..ikhlas ke x nenek nieyhh?kunk makin sakit plak aku mkn ubt lantun2 mcm tuh..dye bg penerangan psl mkn ubt pown x jelas...dye pndg bwh,pstu men ckp jepp....kite dgr xdgr pigi mmpus..pstu dye blom habis berurusan dgn kite,dye dah cri ubt utk org lain...aku pns btoll...!kunk slh mkn ubt ko tggung!!
mak aku tnye ar xyah byr ppe ke??nenek tu ckp xpyh..aik aku pelik dah...asl xyah byr plak??
dah nme pown gov..bru lah aku tawu...tpi aku xheran!!free ke ape kee.aku lgi pilih klinik swasta jep...aku dah ckp siap2 kt ibu,ni last haaa dtg sinih..akak dah xnk dahh..mmgla bgos free..tpi law free,owg mkin nazak bwat ape...lbih baik mhal,layanan pown ada class...!

kat papan kyataan dowg ada tls nieyh
ingtkan saya sekiranya saya terlupa
  • memberi senyuman
  • memberi salam
  • memberi bantuan..!

utk mereka2 yg rse xde etika di atas,meh den nk ingtkann..!!siku kunk tawu arr...dah terpang2 bsar2 pown xreti2 lagi nk ubah sikap tuhh!
chow chin chow....;p

No comments:

Post a Comment